V minulém díle o SEO optimalizaci stránek pro vyhledávače jsme Vás seznámili se základem SEO a jednalo se o úvodník do této problematiky. V dnešním článku se podíváme na SEO optimalizaci stránek blíže, na konkrétních příkladech si ukážeme, jak dělat SEO a naopak jak jej za žádných okolností nedělat.
Z minulého článku (dostupný zde) víme, že záleží na klíčových slovech, popisů stránek, titulcích stránek, doméně, i na samotném obsahu jednotlicých stránek naší webové aplikace. Podíváme se postupně na všechny uvedené elementy a vezmeme to pěkně jeden po druhém. Jako modelovou situaci si představme webové stránky fyzické prodejny, která si nepřeje být e-shopem a slouží jen pro místní obyvatele, jedná se o klasickou večerku se sortimentem převážně gastronomickým.
1. Doména. Jedná se o jeden z nejklíčovějších prvků stránek. Text domény se zobrazuje v každém odkazu. Neměl by být tak dlouhý, aby se nenechal zapamatovat. A zároveň by měl být dostatečně dlouhý, aby pojmul celý název značky. A zároveň by měl směřovat na naše zákazníky. Ovšem my jsme jen malá večerka, takže co teď s tím? Nabízí se nám několik cest, jak doménu zvolit. Budeme chtít raději propagovat naší značku, nebo budeme chtít oslovit co nejvíce lidí z našeho města, aby k nám začali chodit? Pro druhý případ zvolíme doménu vecerka-strakonice.cz, pro první příklad zvolíme doménu vecerka-novakovi.cz. Ale rozhodně bychom neměli volit novakovi-strakonice.cz, protože kolik z našich zákazníků skutečně ví, že večerku vedou právě Novákovi, i když je to napsáno na dveřích? A co když o pár ulic dál má nějaký pan Novák autodílnu, nebo obchod s nábytkem, že? Příjmení Novák bylo použito pouze demonstrativně, stejně jako město a večerka. Nicméně i pro další příklady se budeme držet uvedeného tématu. Na tomto příkladu je nádherně vidět, jaké myšlení musíte zapojit - musíte přemýšlet, jako zákazník. Přijel jsem na víkend do Strakonic, je 9 navečer a mám na něco chuť ale do restaurace nejdu... co napíšu jako první do vyhledávače na internetu? Jídlo Strakonice, Rychlé občerstvení Strakonice, Večerka Strakonice, Rozvoz pizzy Strakonice. Možností je pochopitelně hodně, ale když se vžijeme do této situace, do toho jak přemýšlí zákazník, vidíme, že večerka bylo třetí slovní spojení, které jej napadlo.
2. Obsah stránek. Od samého začátku plánování projektu je třeba si říct, jaké informace jsme schopni dodávat na stránky, jaký máme čas se jim věnovat, rozšiřovat jejich obsah a jakou reklamu si představujeme, že nám přinesou. U naší milované večerky se přímo nabízí otevírací doba, sdělit informace o poskytovaných produktech, informace o akcích. A jak často vlastně máme akce, každý týden? Bude to pro nás tedy představovat nutnost každý týden aktualizovat text stránek, nebo jsou to opakující se akce které můžeme dlouhodobě plánovat včetně postupného zveřejňování? Máme videa a obrázky, které můžeme umístnit na stránky a máme právně ošetřené vše kolem? Co bude zákazníka zajímat jako první když přijde na naše stránky? Budou to produkty, ceny, akce a nebo otevírací doba? Nevíte na řadu těchto otázek odpovědi? Jistě že ne, je potřeba udělat k tomu průzkum trhu a to nejlépe mezi rodinou, přáteli a známými. Připravte si pro ně různé varianty textů a připravte si tyto texty v různých pořadích a udělejte na to ankety. Dostanete obrovský balík dat se zpětnou vazbou a protože každý z nás je jiný, bude se spousta věcí vylučovat, ale to k postupné optimalizaci patří - zkoušet, co na mé zákazníky zabere. Co nejlépe je poznat ať už ve smyslu co se jim líbí a co mají rádi, a nebo ve smyslu, co jim prostě vadí. Klaďte otázky a diskutujte ohledně textů i multimédií na stránkách. ALE nezapomeňte, že dle těchto textů vás lidé budou hledat. Proto také je třeba používat v textech klíčová slova pro konkrétní oblast i projekt. Nabízí se hodně řešit v našem konkrétním případě potraviny, začlenit do textu Vaši adresu, značku, otevírací dobu a to i na několika místech. Rozhodně je špatně mít délku textu na stránkách pod jeden odstavec. A zároveň je špatně psát kilometrové slohy.
3. Klíčová slova, popisky stránek a titulky stránek. Tyto 3 věci tvoří jeden celek a prohlížeče je berou, jako úvodník na první straně novin, který shrnuje, co se dočtete v článku na straně 3 až 5. Klíčová slova nejsou pouze slova, ale mohou to být i sousloví tvořena z dvou až tří slov. Jednotlivá sousloví se pak oddělují čárkou. Většinou se doporučuje mezi pěti a deseti klíčovými spojeními, ale je to velmi specifické projekt od projektu. Popisek stránky uvádí o čem konkrétním tato část projektu je, doporučení je jedna až tři věty a tyto věty při vyhledávání často ve vyhledávačích rovnou čte uživatel, takže je doporučujeme psát co nejpečlivěji a volit každé slovo. Titulky stránek musí dávat smysl, slouží nejen pro vyhledávače, ale v prohlížeči se díky nim orientuje i uživatel. Uvedeme si příklad s naší milovanou večerkou, představme si, že máme stránku AKCE. U akcí už máme vyfoceny produkty v akci, včetně vyjádřených slev a textového popisu, že se jedná o exkluzivní rajčata a papriky dovezené z daleka a že z důvodu zachování kvality je třeba je jíst ihned, protože za 3 týdny už prostě dobrá nebudou, ale teď jsou čerstvě natrhaná. A jak poskládáme základní tři parametry? Popisek: Nejjakostnější právě natrhaná rajčata a papriky v naší večerce u Nováků ve Strakonicích pouze do pátku. Klíčová slova: Večerka Strakonice, Akce Strakonice, Papriky a rajčata, zelenina první jakost, Akce na rajčata, Akce na papriky, Večerka U Nováků Strakonice. Titulek: Akční zboží | Večerka Strakonice.
Zaujala Vás naše nabídka a máte zájem o spolupráci? Potřebujete s něčím poradit, něco upřesnit, či máte jakékoli otázky?
Neváhejte a kontaktujte nás pomocí E-mailu na info@mhmsys.cz / projekty@mhmsys.cz.
Můžete nás kontaktovat také telefonicky na +420 737 422 095 / +420 737 335 095.
Nebo nám napište prostřednictvím kontaktního formuláře: