Návod: SEO optimalizace (1)
Dnes se blíže podíváme na oblast, kterou někdo podceňuje, někdo jiný zase přeceňuje, a to je SEO u webových stránek. Co to vlastně je SEO, z čeho všeho se skládá a jak jej zpracovat co nejlépe? Nejen tyto otázky a odpovědi Vám upřesníme v tomto článku.
SEO znamená optimalizaci jakéhokoli webového projektu pro vyhledávače. Znamená to globální uspořádání projektu tak, aby projekt byl dobře dohledatelný na základě slov nejčastěji použitých lidmi při vyhledávání v dané oblasti. Vyhledávačem máme na mysli webové stránky typu seznam.cz, google.com, yahoo.com apod. či jakýkoli jiný vyhledávací software na internetu. Na základě dobrého SEA se projekt zobrazuje v ideálním světě na předních příčkách těchto vyhledávačů po zadání klíčových slov, na které je projekt optimalizován.
Mnozí z Vás, kteří již někdy pojem SEO slyšeli, se mylně domnívají, že záleží jen a pouze na klíčových slovech uvedených v hlavičce kódu stránky. Musíme Vás vyvést z omylu, neboť mimo klíčová slova hrají svou klíčovou roli další klíčové aspekty. Tím, že jste se rozhodli mít webovou stránku, blog, e-shop, nebo jakýkoli webový projekt, budujete tímto projektem určitou značku. A nejen tato značka, ale také to, co je hlavním předmětem projektu, by se mělo odrážet převážně v doméně. Nesmíme ani zapomenout na SEO popisek a titulek každé jednotlivé stránky projektu. Výraznou roli také hraje obsah webu, to znamená multimediální obsah (obrázky, videa), strukturovaný obsah (struktura úrovní nadpisů), a v hlavní řadě texty. Důležité jsou také zpětné odkazy (nicméně velmi často přeceňované) a zapojení na sociálních sítích. Nemůžeme zapomenout další podstatné věci, jako je sitemap (mapa stránek), určení pro roboty apod.
SEO optimalizaci můžeme rozdělit na několik vrstev – chceme zviditelnit celý projekt, chceme zviditelnit jednotlivé části projektu (například produkty), chceme docílit prodeje produktů. Tyto tři části, se mezi sebou často mohou vylučovat a k nastavení dobrého SEA, které bude mít za následek optimální propojení všech těchto tří požadavků jsou potřeba analýzy vyhledávání, analýzy trhu, analýzy klíčové skupiny uživatelů i analýzy konkurence. Nejdůležitější je ale znát svou cílovou skupinu uživatelů. A na základě toho teprve sepisovat klíčová slova, popisky stránky, titulky stránky, formovat obsah textů a obrázků na webu.
Ne každá změna se promítne ve vyhledávačích okamžitě. Můžeme říci, že nic se neprojeví okamžitě a na některé věci musíme čekat u některých vyhledávačů i týdny. Proto je SEO u každého projektu běh na delší trať, nejen na základě změn trhu, které se v dnešní době dějí čím dál častěji, ale také na základě změn vizí stránky i na základě změn v cílové skupině uživatelů. Musíme mít nějaký měřič návštěvnosti na webových stránkách, abychom mohli dělat tyto analýzy. Ideální je pochopitelně google analytics.
Proč je SEO někdy přeceňované / podceňované? Protože když máte hodně placených reklamních kampaní nebo hodně zpětných odkazů na stránkách s podobnou tématikou, nebo profesionálně zpracované sociální sítě, hlavní návštěvnost získáváte z těchto oblastí a pak Vám bohatě stačí základně zpracované SEO.
Každý projekt, který vytvoříme, má v sobě základní prostředky, abyste veškeré věci ohledně SEA mohli nastavovat přímo z administrace projektu. Díky tomu můžete mít SEO optimalizaci plně ve svých rukou.
Webové aplikace
Zaujala Vás naše nabídka a máte zájem o spolupráci? Potřebujete s něčím poradit, něco upřesnit, či máte jakékoli otázky?
Neváhejte a kontaktujte nás pomocí E-mailu na info@mhmsys.cz / projekty@mhmsys.cz.
Můžete nás kontaktovat také telefonicky na +420 737 422 095 / +420 737 335 095.
Nebo nám napište prostřednictvím kontaktního formuláře:
Kontaktujte nás!