Návod: SEO optimalizace (1)

SEO optimalizace Dnes se blíže podíváme na oblast, kterou někdo podceňuje, někdo jiný zase přeceňuje, a to je SEO u webových stránek. Co to vlastně je SEO, z čeho všeho se skládá a jak jej zpracovat co nejlépe? Nejen tyto otázky a odpovědi Vám upřesníme v tomto článku.

SEO znamená optimalizaci jakéhokoli webového projektu pro vyhledávače. Znamená to globální uspořádání projektu tak, aby projekt byl dobře dohledatelný na základě slov nejčastěji použitých lidmi při vyhledávání v dané oblasti. Vyhledávačem máme na mysli webové stránky typu seznam.cz, google.com, yahoo.com apod. či jakýkoli jiný vyhledávací software na internetu. Na základě dobrého SEA se projekt zobrazuje v ideálním světě na předních příčkách těchto vyhledávačů po zadání klíčových slov, na které je projekt optimalizován.

Mnozí z Vás, kteří již někdy pojem SEO slyšeli, se mylně domnívají, že záleží jen a pouze na klíčových slovech uvedených v hlavičce kódu stránky. Musíme Vás vyvést z omylu, neboť mimo klíčová slova hrají svou klíčovou roli další klíčové aspekty. Tím, že jste se rozhodli mít webovou stránku, blog, e-shop, nebo jakýkoli webový projekt, budujete tímto projektem určitou značku. A nejen tato značka, ale také to, co je hlavním předmětem projektu, by se mělo odrážet převážně v doméně. Nesmíme ani zapomenout na SEO popisek a titulek každé jednotlivé stránky projektu. Výraznou roli také hraje obsah webu, to znamená multimediální obsah (obrázky, videa), strukturovaný obsah (struktura úrovní nadpisů), a v hlavní řadě texty. Důležité jsou také zpětné odkazy (nicméně velmi často přeceňované) a zapojení na sociálních sítích. Nemůžeme zapomenout další podstatné věci, jako je sitemap (mapa stránek), určení pro roboty apod.

SEO optimalizaci můžeme rozdělit na několik vrstev – chceme zviditelnit celý projekt, chceme zviditelnit jednotlivé části projektu (například produkty), chceme docílit prodeje produktů. Tyto tři části, se mezi sebou často mohou vylučovat a k nastavení dobrého SEA, které bude mít za následek optimální propojení všech těchto tří požadavků jsou potřeba analýzy vyhledávání, analýzy trhu, analýzy klíčové skupiny uživatelů i analýzy konkurence. Nejdůležitější je ale znát svou cílovou skupinu uživatelů. A na základě toho teprve sepisovat klíčová slova, popisky stránky, titulky stránky, formovat obsah textů a obrázků na webu.
Ne každá změna se promítne ve vyhledávačích okamžitě. Můžeme říci, že nic se neprojeví okamžitě a na některé věci musíme čekat u některých vyhledávačů i týdny. Proto je SEO u každého projektu běh na delší trať, nejen na základě změn trhu, které se v dnešní době dějí čím dál častěji, ale také na základě změn vizí stránky i na základě změn v cílové skupině uživatelů. Musíme mít nějaký měřič návštěvnosti na webových stránkách, abychom mohli dělat tyto analýzy. Ideální je pochopitelně google analytics.

Proč je SEO někdy přeceňované / podceňované? Protože když máte hodně placených reklamních kampaní nebo hodně zpětných odkazů na stránkách s podobnou tématikou, nebo profesionálně zpracované sociální sítě, hlavní návštěvnost získáváte z těchto oblastí a pak Vám bohatě stačí základně zpracované SEO.

Každý projekt, který vytvoříme, má v sobě základní prostředky, abyste veškeré věci ohledně SEA mohli nastavovat přímo z administrace projektu. Díky tomu můžete mít SEO optimalizaci plně ve svých rukou.

Webové aplikace

Zaujala Vás naše nabídka a máte zájem o spolupráci? Potřebujete s něčím poradit, něco upřesnit, či máte jakékoli otázky? Neváhejte a kontaktujte nás na E-mailu info@mhmsys.cz, na telefonu +420 737 422 095, nebo prostřednictvím kontaktního formuláře.

Kontaktujte nás!

Položky označené * jsou povinné. Ke jménu, příjmení, E-mailu, telefonu a zprávě má přístup pouze majitel společnosti MHMSYS s.r.o. a tyto osobní údaje jsou uchovávány pouze do té doby, dokud není na zprávu z kontaktního formuláře odpovězeno. Po té jsou okamžitě smazány bez možnosti obnovení. Tyto osobní údaje nebudou použity k jinému účelu, než ke kontaktování odesílatele s odpovědí na položené dotazy a následnému smazání. Tyto údaje nebudou poskytovány žádné třetí straně a mají omezenou platnost. Odesláním kontaktního formuláře souhlasíte s tímto krátkodobým poskytnutím osobních údajů společnosti MHMSYS s.r.o. a právě s tímto jediným použitím Vašich osobních údajů. Toto upozornění je uveřejněno v souladu se Zákonem na ochranu osobních údajů a s Evropským nařízením General Data Protection Regulation (GDPR).

MHMSYS s.r.o., IČ 04455894, spisovná značka C 42317 vedená u Krajského soudu v Ústí nad Labem, Příční 467/18, Liberec VII-Horní Růžodol, 460 07 Liberec.
Nejsme plátci DPH. Vstupem na tyto stránky dáváte souhlas, aby stránky ukládaly na Váš počítač soubory cookies.
Soubory cookies jsou nezbytné pro správný chod stránek. Více o těchto souborech se dozvíte ZDE.